F

Pengalamanku didalam online business

16:04


Assalamualaikum & Selamat Petang semua.
.
Topik saya nk borak kali ini tentang online business.
.
Rasanya dalam friendlist saya ramai sedang berniaga online kan. Tahniah saya ucapkan buat anda kerana berani keluar untuk mencuba sesuatu yg baru.



.
Sama seperti saya dahulu..tertanya-tanya susah ke nak meniaga online. Belum apa-apa dah pikir susah..huhu.
.
Tapi sejak saya join Shaklee dengan bayaran ahli RM69 ini..tak sangka banyak ilmu online yang saya dapat dari rakan-rakan biz dan otai-otai.
.
Syarat pertama nak biz online yang paling utama pada saya..jangan rasa TAKUT atau MALU. Takut diumpat rakan2, malu nk promote, malu nak cerita tentang produk, takut orang tak nak beli dgn kita.
.
Be positive..Jalan Terus. 
.
Tools yang lain perlu ada untuk online pula..handphone, data line, laptop (jika ada).
.
Untuk marketing pula byk dh medium yg ada untuk pasaran seperti FB, IG, Blog, Twitter, WA, Wechat dan sebagainya.
.
Terpulang pada anda untuk pilih medium yg mana ikut kesesuaian anda. Tak tahu..pergi follow Master2 dan Sifu2 bizness yang berjaya. 
.
Saya boleh. Anda pun tentu boleh juga kan.
.
Jangan pening-pening. Jangan berfikiran takkan jadi.
Jalan je terus..InshaAllah lama-lama mahir juga.

No comments:

Powered by Blogger.