F

Ini hobi saya.

22:00
Sejak kecil inilah hobiku.
.
Membaca dan gardening.
.
Zaman sekolah terutama nya cuti sekolah sanggup duduk melepak library Sultan Ismail kat Larkin berjam-jam.
.
Saya ni sejenis yang pantang nampak buku.Mulalah macam budak2 nampak gula2.

Novel Ramlee Awang Murshid memang pilihan utama ku.

.
Hobi lagi satu pulak gardening.
Bermula dari campak-campak je benih dan hidup sampai keluar hasil,saya rasa teruja nak tanam macam-macam pokok.
.

Sekarang kat rumah dah mula dapat merasa hasil dari pokok kelapa,mangga,kedondong,jambu air dan ubi kayu.Pokok herba pun adalah sepasu dua saya tanam.Kiranya kalau urgent nak pakai boleh petik je.

Pokok limau kasturi ku..memang ramah berbuah.


Bayam ungu ni senang betul nak tanam.Cepat juga keluarkan hasil.

.
Kedua-dua hobi ini buat saya rasa enjoy dan boleh mengurangkan stress.
.
Membaca membuka mata dan minda.
Bercucuk tanam pula dapat keluarkan peluh dan puas rasanya bila dah ada hasil.
.
Korang pula suka buat apa?
Meh share sikit.Tentu hobi korang best-best kan.

No comments:

Powered by Blogger.